ورزشگاه کاستلو استادیوم فوتبالی است در شهر فورتالزا در برزیل که در سال ۱۹۷۳ با حداکثر ظرفیت ۶۷۰۳۷ افتتاح شده است. صاحب این ورزشگاه فرمانداری سیارا می‌باشد که ورزشگاه خانگی سیارا اسپورت و با شگاه فورتالزا اسپورت است. نام اصلی این ورزشگاه به افتخار پلاسیدو آدرالدو کاستلو نام گذاری شده است که از دولتمردان برزیل در بین سالهای ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۱ و از حامیان اصلی ساخت این ورزشگاه بوده است . 

کاستلو بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۳ ساخته شده است و در ۱۱ نوامبر ۱۹۷۳ افتتاح گشت. در سال ۲۰۰۰ مقامات ایالت سیارا تصمیم به بازسازی آن گرفتند و این بازسازی تا سال ۲۰۰۲ به طول انجامید که شامل بهبود شرایط فیزیکی ورزشگاه و تاسیسات برقی و هیدرولیکی بود. 

رکورد بیشترین جمعیتی که در این ورزشگاه حاضر شده اند، ۱۱۸۴۹۶ نفر ثبت شده است که بر می‌گردد به سال ۱۹۸۰، زمانی که تیم ملی برزیل با نتیجه یک بر صفر تیم اروگوئه را شکست داد. 

این ورزشگاه میزبان ۳ بازی در جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۳ برزیل بوده است و اکنون یکی از ۱۲ میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ می‌باشد. برای این تورنمنت ورزشگاه توسعه مجدد یافت و بازسازی مجدد شد، که شامل سقفی جدید که تمام صندلی‌ها را پوشش می‌دهند. ساخت پارکینگ ماشین در زیر زمین ورزشگاه با گنجایش ۴۲۰۰ اتومبیل، VIP، مرکز رسانه و اضافه شدن یک ردیف صندلی جدید در قسمت پایینی ورزشگاه می‌باشد. برای این منظور ورزشگاه در ۳۱ مارچ ۲۰۱۱ بسته شد و عملیات بازسازی در دسامبر ۲۰۱۲ به پایان رسید.

 بعد از این بازسازی ظرفیت ورزشگاه به ۶۷۰۳۷ صندلی افزایش یافت. همچنین راه های دسترسی به ورزشگاه ارتقا پیدا کرده است که باعث می‌شود طرفداران از هر گوشه شهر سریع به ورزشگاه برسند. این مجموعه در برگیرنده رستوران‌ها، سینما، هتل و یک مرکز المپیک نیز می‌باشد. کاستلو اولین ورزشگاه در میان ۱۲ ورزشگاه‌های دیگراست که کار بازسازی یا ساخت آن برای جام جهانی ۲۰۱۴ به اتمام رسید. 

در جام جهانی این ورزشگاه میزبان ۶ بازی به شرح زیر خواهد بود: 

۱۴ژوئن/ اروگوئه-کاستاریکا مسابقه هفتم از گروه D 

۱۷ژوئن/ برزیل-مکزیک مسابقه هفدهم از گروه A 

۲۱ژوئن/ آلمان-غنا مسابقه بیست و نهم از گروه G 

۲۴ ژوئن/ یونان - ساحل عاج مسابقه سی و هشتم از گروه C 

۲۹ژوئن/ تیم اول گروه B - تیم دوم گروه A مسابقه پنجاه و یکم 

۰۴ جولای/ مرحله نیمه نهایی بین برنده بازی ۴۹ و برنده بازی ۵۰ 


نام کامل استادیو گورنادور پلاسیدو آدرالدو کاستلو
موقعیت فورتالزاسئارا, برزیل
مختصات ۳°۴۸′۲۶٫۱۶″S, ۳۸°۳۱′۲۰٫۹۳″W
تاریخ افتتاح ۱ نوامبر ۱۹۷۳
تاریخ بازسازی ۲۰۰۲ - ۲۰۱۲
مالک استانداری سئارا
گرداننده استانداری سئارا
نوع زمین چمن
سازنده ژوزه لیبرال ده کاسترو
گهارد ارنست بورمن
رجینالدو مندز رانجل
مارسیلیو دیاس دی لونا
ایوان دا سیلوا بریتو
مهندس سازه هوگو آلکانتارا موتا
ظرفیت ۶۴٬۸۴۶
ابعاد زمین ۱۱۰ × ۷۵ متر

imna
wikipedia


مجموعه ی تمامی مطالب "ویژه ی جام جهانی 2014" شارکده را از اینجا دنبال کنید.


نظرات خودتان را درباره ی این جام و تاثیرات فرهنگی آن بر روی جامعه برای ما بنویسید. نظرتان درباره این ورزشگاه چیست؟  همچنین دیگر مقالات ویژه ی ما برای جام جهانی را دنبال کنید و نظر دهید.
جهت حمایت از ما اگر از این مطلب خوشتان آمد آنرا در گوگل با دکمه +1 محبوب کنید و یا درفیس بوک پسند نمایید همچنین این مطلب را توسط دکمه های اشتراک گذاری میان دوستانتان به اشتراک بگذارید.